Photoshop abuse

Fup og fiduser

Billederne stammer fra mit allerførste job som model…en del år tilbage efterhånden.

Fandt et billede i min ‘model billeder’ mappe, og synes lige jeg ville dele det med jer. Det sjove er nemlig, at jeg fik et polaroid med hjem fra det shoot, hvor billedet stammer fra, det vil sige et billede der på ingen måde er blevet korrigeret/rettet på, just plain me and make-up. Samtidig har jeg altså det billede fra mappen, som i sidste ende blev sendt til trykken. Det retoucherede billede. Der er en verden til forskel på de to billeder, selv om det jo i bund og grund er samme billede. Døm selv 😉

Jeg synes det er meget tankevækkende, at se hvor meget fup der nogen gange bliver brugt til at gøre modellerne endnu smukkere. Det værste er, at jeg faktisk selv nogen gange, trods min viden om ‘fuppen’, kan blive vildt imponeret og ‘misundelig’ over at se en smuk model, i en smuk kampagne, med den smukkeste hud…. Nogen der kender til følelsen?

Nu kan I da i hvert falde, ligesom jeg selv, trøste jer med at meget af det er fup og fiduser, svindel og humbug 🙂

3 responses to “Photoshop abuse

  1. Ditte Birkjær

    Haha hvor er det vildt! Syns du ligner Mischa Barton på det retoucherede billede…. Det må da snart være lang tid siden det blev taget hva?

  2. OM jeg kender det! Og hver gang må jeg slå mig selv i hovedet og minde mig selv om, hvor mange klemmer i ryggen, hårlak i håret og toiletruller stoppet i bukserne jeg selv render rundt med, når jeg er på job. Dumt! 🙂

  3. Utroligt.. Fotokunsten er godt nok mere end blot et godt objektiv..

Skriv et svar

