Burberry kampagne A/W09

Burberry Kampagne

(c) Copyright Burberry/Testino

Jeg har lige modtaget et par billeder fra den kommende Burberry kampagne, og synes virkelig at de har valgt den kvindelige model en tand for ung….!?!!!! Modellen er skuespillerinden fra Harry Potter filmene, Emma Watson.. Okay okay, hun er trods alt 19år, men hun ser bare SÅ purung ud! Burberry er efter min personlige mening, et brand der bør rette sig mere efter den modne og halv-voksne(og hel-voksne) kvinde.. Jeg ved godt at hende Watson vist skulle være meget moden, fornuftig og alt det der, men igen, synes bare hun ser alt for ung og uskyldig ud i denne kampagne!! Jeg vil heller ikke mene at der er mange 19årige, der har råd til Burberrys lækre sager.. Hvad mener I, overreagerer jeg? Jeg mener, som model ved jeg godt, at i mange af de store, og højt respekterede kampagner, finder man som oftest modeller ned til 16års alderen… Men det mener jeg også er et meget forkert signal at sende, som stor designer!

4 responses to “Burberry kampagne A/W09

  1. Jeg synes det er et godt spørgsmål du stiller og et meget interessant et.

    Har aldrig helt forstået modebranchen facination af ekstrem ungdom. Helt ok at modeller skal være unge, men nogle gange ser jeg piger i modeblade der ikke er meget over 16 år gamle. Man kan se det så tydeligt, og jeg ser bare ikke noget tiltrækkende i at “børn” viser kvinde modetøj frem. Foretrækker at modeller er i 20erne, for der får de et mere modent udtryk.

    Giver dig helt ret i at Emma Watson ser eksremt barnlig og purung ud på disse billeder, og kampagnen gør intet for mig.

  2. jeg havde slet ikke opdaget at det var hende.. men jeg må sige hun ser da vildt flot ud, og jeg giver jer det svære ikke ret i, at hun ser barnlig ud på de her billeder…
    men det er et godt spørgsmål, for jeg synes heller ikke det er iorden at piger på 14 – 16 års alderen må sulte sig og reklamere for stor modefirmaer, der er en slags rollemodel for dens fans.
    og giver også ret i at Burberry er til de lidt ældre, men jeg synes Emma Watson bærer opgaven rigtig flor!!🙂 (og hvis hun er for ung, er ´drengene´det også)

  3. Jeg syntes også at Emma OG drengene i Burby’s billede ser vildt unge ude. De ligner mere nogle på 15-16 fmed MEGET velhavende forældre, fremfor unge studerende i 20’ernes alder. (som heller ikke har råd til Burberry’s fantastiske creations) Denne slags kampagne sætter endnu mere gang i ungdoms tendenser at presses af den trist ‘mind set’ at alle SKAL have/gå med mærke tøj/vare. Jeg vide at der er mange modeller som ikke skal sulte sig for at holde den slanke linie–de er heldige fra naturens side. De andre, som skal konstant passe på, hvad og hvor meget de spiser er en sad kapital i mode verdens historie. Desværre har jeg ingen løsning på den mærkelig fenomen at designers tror deres værker ser bedre ud på ultra-skinny drenge og piger. Selvom de var 7- 8 kilo tungere vil det ikke være til at se i tøjet…og kunne gøre en verden til forskel i modellernes helbred. Bare my two cents worth.

  4. Camilla: Glad for at høre, at der er andre der også synes at det er et lidt forkert signal at sende🙂
    Cecilie: Jeg vil give dig helt ret i, at Emma ser fantastisk ud i kampagnen!! Ingen tvivl om det, men ja lidt ung efter min smag:)
    PJ: Jeg giver dig helt ret!!!🙂

Skriv et svar

