Ferielæsning

Jeg er i den heldige situation, at jeg skal til Frankrig med min familie den kommende uge.  I denne sammenhæng, har jeg fundet mig en stabel bøger, som jeg ville elske at læse i solens varme.

Celebutantes

Celebutantes

Chicklitt roman, en bog om hollywood livet i ugen op til Oscar uddelingerne, fortalt af to Hollywood insidere.

Man følger bla. Lola, som efter et mislykkedes forsøg på at blive skuespiller, ender som stylist. Hun knokler for at få de kendte til at klæde sig i hendes stylinger.

Medinas Juvel

Medinas Juvel

Denne bog, Medinas Juvel, er jeg faktisk allerede så småt igang med, og den er virkelig god.

Historien fortælles af  Aisha, den mest berømte kvindeskikkelse inden for islam. Bogen har skabt rigtig meget påstyr i stærkt troende isamliske kredse, og det var faktisk i disse sammenhænge, at jeg selv hørte om bogen. Man følger Aisha igennem hendes opvækst, og hendes ægteskab med den noget ældre profet Muhammed.

Det er en glimrende bog, hvis man vil have intriger, kærlighed, magt, jalousi og arabisk stemning blandet i én og samme bog.

Bogen giver samtidig en forståelse for mange af de normer og regler, som stadig præger Islam den dag i dag.

Slip Bekymringerne

Slip bekymringerne

Denne bog er af den lidt mere praktiske slags. Bogen er nemlig en guide til en mere optimisktisk hverdag. Modemagasinet Skøn’s anmeldelse af bogen: Lad ikke dine bekymringer tage overhånd og stjæle din livsgæde. Giv i stedet dine negative tanker et kritisk eftersyn, stop din indre kritiker og skab optimal, optimistisk trivsel i dit liv.

Skriv et svar

