Anna Wintour

Anna Wintour

Amerikansk Vogue’s chefredaktør Anna Wintour

Chefredaktøren for den amerikanske udgave af Vogue; Anna Wintour, må siges at være noget af en ener. I hvert fald har hun opnået ufattelige mængder af respekt og anerkendelse fra det meste af modeindustrien. Jeg kan huske fra forskellige shows hvor meget folkene backstage gik op i, om dronningen af fashion var ankommet. Ligeledes bekymrede man sig også, hvis showet blev forsinket, for ville hun så gå i protest?

Jeg har mødt hende meget få gange, men husker på et tidspunkt hvor jeg arbejdede for Burberry, at jeg skulle være med til at ‘vise’ hende kollektionen inden showet. Dvs. at hun kom forbi Burberry’s showroom dagen før showet, og så forklarede Christopher Bailey(chefdesigner hos Burberry) lidt om kollektionen, og udvalgte forskellige outfits som han så ville vise hende på en model(mig i det her tilfælde). Jeg kan huske at hele Burberry kontoret blev sat på højkant i disse måske 20min. hvor hun kiggede forbi, alle var virkelig OBS på at gøre ALT for at tilfredstille Madame Wintour.

Christopher Bailey fortalte mig at det var normalt, at hun forlangte at få en personlig fremvisning af diverse kollektioner INDEN de blev vist på catwalken. Det er da ret vildt, hva?

Jeg tager hatten af for alt den respekt hun har fået for sit arbejde som chefredaktør, men har nu alligevel lidt af et love/hate forhold til hende. Jeg elsker hende fordi hun er så selvsikker og fordi hun leverer et fantastisk stykke arbejde i form af amerikansk Vogue, men det jeg knapt så godt kan lide ved hende, er hendes til tider alt for alvorlige og skræmmende tilgang til stoffet mode. Hun er så sikker i sin sag, og gør så mange mennesker usikre på dem selv og deres talenter.

-Mon det virelig er nødvendigt, hvis man ønsker at klare sig godt som en af modeindustriens ypperste diktatorer?

Der er blevet lavet en dokumentar om Anna Wintour og Vogue redaktionen, The September Issue, hvori man følger hende og redaktionens arbejde på September udgaven af Vogue. Dokumentaren får dansk premiere til November, og bliver vist på CPH:DOX film festivlalen.

Anna Wintour

Kunne ikke dy mig for at dele dette mindre fashionable billede af Frk. Wintour med jer🙂 Jeg har ellers hørt hende udtale sig, at cowboybukser ikke var noget for hende(too low-class). Åbenbart ikke på det her tidspunkt?! Minder mest af alt om noget Geri Halliwell ville være hoppet i under Spice Girls’ storhedstid.

5 responses to “Anna Wintour

  1. Det kan ikke være fedt at vide hver eneste sted man kommer hen er folk piv falske fordi de ik tør slappe af.. det tror jeg ikk lige frem jeg kunne leve med.. Men ja hun er speciel og hatten af for hvad hun kan og gør. Men det er nok ikke den slags person jeg ville være venner med..

    • Jeg tror såmænd hun nyder at have magt🙂 Hun har jo til en vis grad selv sørget for sit skrappe ry🙂

  2. Awesome, Anna Wintour er noget af en kvinde, glæder mig til “the september issue”.. Med vogue chefredaktører er jeg dog mere til roitfeld!

  3. hun er mega grim og tacky!!især på dette gyselige foto ha:)

Skriv et svar

